Down Down Down (by Mardi Gras.BB)

24 augustus 2011 - Tofino, Canada

Wakker worden en begroet worden door 4 orca’s. Lijkt dat wat? Pannenkoekje met bessen, banaan en stroop als ontbijt en gaan....

Naar het strand vandaag. Het stikt op Vancouver Island van de prachtigste stranden. Allemaal honderden meters diep en tientallen kilometers lang. Prachtig wit zand en grote stapels wit driftwood. Robbie wilde vandaag perse van het driftwood een hut gaan bouwen. Wij kozen voor Long Beach. Het langste strand hier in de buurt (ja natuurlijk daarom heet het zo...). Bekend bij de surfers vanwege de (gevaarlijke) Rip Curls. Dus de hele ochtend zijn wij druk geweest met het slepen van palen en stukken hout om er een grote Tipi van te maken. Na 1.5 uur hard werken was het gelukt. Missie geslaagd. Inmiddels was de zon goed doorgebroken, dus de rest van de dag hebben we (onderbroken door de lunch bij de plaatselijke organic hotspot SoBo) doorgebracht aan het strand. Afgesloten met een ijsje aan de overkant. Daarna snel naar ons eiland voordat het pad weer onder water staat.

Robbie en ik hebben de Rots nog even grondig aan een klimpartij onderworpen. Prachtige kleine watertjes met zeesterren in alle kleuren, zee anemonen, slakjes, krabjes en kikkervisjes.

En...we hebben een Robbie journaal opgenomen. Dus die komt snel weer. Maar de elektriciteit is op, dus dat gaat hier niet lukken.

Morgen de lange rit terug naar Victoria. Maar nu hoeven we geen rekening te houden met eb en vloed, wat ons de gelegenheid geeft onderweg veel te stoppen om al het moois van dit eiland te aanschouwen.

Oh ja, we kregen nog een lief mailtje uit Cayucos. Michelle (de eigenaar van ons ruilhuis) vond in de vriezer een bakje met “garnalensoep” (waren we vergeten zelf op te eten). Ze was verrukt. Hoe ik dat had klaar gestoofd.

Recept van de dag

Buttermilk Pancakes

• 200 gram zelfrijzend bakmeel
  • 1 eetlepel suiker
  • 1 mespunt zout
  • 2 ei
  • 3 deciliter karnemelk
  • 2 eetlepel boter , gesmolten
  1. Klop in een blender of keukenmachine zelfrijzend bakmeel, suiker, zout, eieren, karnemelk en gesmolten boter door elkaar.
  2. Bak er kleine, dikke pannenkoeken van en eet die met marmelade of maple syrup.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl