Maybe Tomorrow (by Mink DeVille)

19 augustus 2011 - Victoria, Canada

Na de 45 kilometer gisteren, op andermans fiets, zou het vandaag rust worden. Nu even niks, misschien morgen weer. Een dagje zonder te veel analiteiten, een budless-day, een reteloze dag, een kontontziend-etmaal, kringspier-ontwijkend gedrag, een anti-bil-24-uur, een poeper-verwendag, sans-derrière-jour, aarszachte-dag, krent-zonder-pit dag. Hoe je het ook noemen wil, ons achterste was “sour” en de benen stijf. Maar het weer was te mooi om thuis te blijven. Dus deden wij, wat alle buitenlanders doen (en wat alle buitenlanders in Nederland ook altijd doen) en wij in Nederland nooit zouden doen. Bloemen kijken. Ja, bloemen kijken. The Butchart Gardens liggen vlak bij Victoria. Wij zijn op ons dooie akkertje door DE bejaardenattractie van Vancouver Island gelopen. Mooi hoor. Allemaal bloemen. In een Japanse tuin, een Italiaanse tuin, een Engelse tuin, een verzonken tuin. Allemaal....bloemen...en Japanners.

Maar goed, het was wel een goede remedie voor onze “bud-sour”.

Vanavond hebben we ons zelf even laten verwennen. Eén van de dames waarmee wij het huis ruilen, is sommelier in een bekend Italiaans restaurant[1] in Victoria (ze is pas bekroond tot de beste). Dus wij hebben ons daar 3 gangen heerlijk Italiaans eten laten voorschotelen. Natuurlijk met een wijn die speciaal door de sommelier werd aanbevolen. Heerlijk.

Overigens, wij zaten op het terras en vlak achter het glas. Tegen over mij zat een vrouw van circa 30 jaar oud, waar ik de blik niet van kon afhouden. Dat had kunnen komen door haar wonderschone decolleté, die gezien de vorm, inhoud en hoeveelheid getoond waren alle reden gaven om met de blik af te dwalen. Echter....de vrouw presteerde het om een bord vol overheerlijke tagliatelle te bestellen en daar minstens 20 minuten met een vork verveeld door heen te draaien en daarbij nauwelijks een hap te nemen. Haar vork bleef maar draaien en draaien en de pasta vervormde langzaam in een grote kleffe (en naar ik aan neem) koude bal waar geen begin en geen eind meer aan zat. Haar andere hand wreef in een gelijkmatig ritme door haar krullende haren. Haar eet-gesprekspartner leek het gedraai met de pasta-bal niet op te merken (hij keek wellicht weer meer naar andere zaken en/of wist-hoopte wat komen zou na het eten). Nou kan het natuurlijk zijn dat je het eten niet lekker vindt. En je wilt toch je vork in je handen houden om je tafelgenoot terwille te zijn. Maar tot mijn stomme verbazing vraagt ze als de ober langskomt om af te ruimen om een doggie-bag en laat ze de klomp koud geworden en dolgedraaide pasta inpakken om mee naar huis te nemen (en vervolgens verdwijnt ze naar het toilet om gekleed in een slobberblouse, spijkerbroek en bergschoenen terug te keren...daar ging ook de droom van haar 20 jaar oudere tafelgenoot). Ja en bij zulk gedrag leidt zelfs een pracht decolleté niet genoeg af (of is een heel goede smoes om.......)

Op de fiets terug. Gelijk voelden we weer waarom het vandaag een budloze dag moest worden.

Morgen kan’ie weer....O ja en een leuk verhaal van vandaag gaat over de koffiemolen. Maar helaas mag ik die niet op de blog zetten van Erica.

Recept van de dag

• 25 gram bloem
  • 100 gram paneermeel
  • 50 gram mozzarella, geraspt
  • 25 gram Parmezaanse kaas, geraspt
  1. 1Verhit 2 el olijfolie in een pan. Voeg de knoflook toe en bak zachtjes 2 minuten. Leeg de blik gehakte tomaten in de pan met de oregano. Breng op smaak en roer. Kook op een laag / middelhoog vuur 20-25 minuten tot de saus dik is.
  2. Ondertussen de stukjes kip in bloem doen, schud overtollige bloem er af.Vervolgens door het ei halen en dan in de broodkruimels drukken, zodat de alle kip bedekt is.3. Verwarm de oven voor op 200C. Verhit olie in een koekenpan.
  3. Bak de kip aan beide kanten goudbruin. Leg de kip in een braadslee en giet de tomatensaus erover. Strooi de geraspte kaas er op en zet het in de voorverwarmde oven. Bak tot de kazen gesmolten zijn en de kip gaar is (10-15 minuten).

[1] Zambri’s, 820 Yates Street, Victoria, BC (****-)