Zombieland (by T-bone Burnett)

18 juni 2011 - Blanding, Utah, Verenigde Staten

Vandaag een kort ritje. Erica heeft vanochtend nog een poging gedaan om CruiseAmerica te verleiden tot klantvriendelijkheid, maar helaas. Ze vonden dat we nog maar eens naar een andere garage moesten. Ja, daaaag. Provisorisch hebben we wat aanpassingen aan de Camper gedaan zodat alles nu weer behoorlijk werkt en wij er mee uit de voeten kunnen.

De reis ging vandaag naar Blanding. Het eerste half uur waren we nog steeds omgeven door knalrode rotsen met her en der een grot of arch. Langzaam ging het over in licht glooiend groen landschap met sporadisch wat gitzwart vee in de weilanden. Na de lunch in een cowboytent[1] gerund door Mexicanen (die runnen hier alles) in Blanding de opgravingen van de Indianen bekeken, even in hun hutje gekropen en, op Robbie’s uitdrukkelijke verzoek, een museum over dinosaurussen bezocht.

Voor het diner hebben we maar een cowboy-maal samengesteld. 2 grote T-bones, een hand vol worsten, maïskolven, cole-slaw, green garden salad, bbq-saus, sweet peppers en een deadhorse-bier. BBQ aan en braden maar. Met uitzicht op woest landbouwgebied en heel in de verte gebergte zijn er slechtere maaltijden die ik tot mij genomen heb.

De eigenaren van de camping zijn een vreemd koppel. Hij zit in een rolstoel, zij staat verrimpeld, maar nog levendig, achter de toonbank. Behalve een campground runnen ze ook nog een Trading Post. Hun hele winkel ligt vol met Indianensieraden, delen van dinosaurussen, versteende bomen, vloerkleden en aanverwante kado’s. Na wat heen en weer gepraat roept de man in de rolstoel op fluistertoon zijn vrouw. Die hoort hem niet. Dus hij fluistert nu iets harder. Knikt naar Robbie. Zijn vrouw begrijpt hem niet en vraagt “What”…..”GIVE THAT GIRL A NECKLESS”….en Robbie krijgt van de vrouw een Indianen-ketting gemaakt van gedroogde bessenpitjes.

Na het avondmaal nog een wandeling gedaan in de woeste weidegebieden voor onze campground[2]. Na 30 minuten lopen waarbij vogels en konijnen voor me wegvluchten ben ik geëindigd bij een prachtig klassiek Amerikaans clichébeeld. Er stond langs het pad een oude verroeste Dort, doorzeefd met pistoolschoten en naast de Dort lag een vrijwel compleet skelet, met wit kaalgevreten botten van een beest. Inclusief de onderkaak met een prachtige rij wit-gele kiezen en tanden. Dan slaat je fantasie toch even op hol....wat is hier gebeurd?

Recept van de dag

• peterselie, grof gehakte
  • rozijnen
  • 1 sap van limoen
  • 4 eetlepel mayonaise
  • zeezout en zwarte peper
  1. De witte kool en de wortels raspen, de ui en de peterselie fijnhakken, de appel fijnsnijden. Limoensap door de mayonaise roeren.
  2. Alles mengen. Afwerken met de rozijnen en afkruiden met peper en zout.

[1] Old Tymer Restaurant, 733 S. Main Street, Blanding, UT 84511 (**---)

[2] Blue Mountain RV Park and Trading Post, 1930 S. Main, Blanding, UT 84511