Alone In The Dark (by John Hiatt)

29 juli 2011 - San Luis Obispo, California, Verenigde Staten

Vandaag weer een gezellig dagje met de “Peyton”-Family gehad. De middag met de zusters en de moeder samen in een zwembad annex bronbad (Avila Hot Springs) rondgehangen en gezwommen en vanavond met de hele familie uit wezen eten in Obispo[1]. Was weer gezellig. De “Peyton”-familie gaat nu zelf een weekje op vakantie dus dat wordt nog afkicken voor Robbie (en ons).

Maar even een andere kwestie. We kregen veel vragen uit NL of we wel hadden meegekregen wat er in Noorwegen was gebeurd. Ja, ja dat was ook hier groot nieuws, want ook hier vinden ze het opmerkelijk dat er zomaar meer dan 70 sociaal-democraten worden afgeslacht door nieuw rechts. En ze vinden het ook gek dat rechts er zo makkelijk mee wegkomt. In Amerika is ook een hele groep “right-wingers” die er weer een heel andere lading aan gaven. Zij waren verbolgen dat er constant werd geroepen dat die rechtse Deense Wildersaanhanger een Christen was. Het was schandalig. Hoe konden ze nu zeggen dat hij Christen was....alleen maar omdat hij dat zelf zei...je kan toch niet alle christenen over één kam scheren. Precies de reactie die de PVV (en zijn schandalig agressieve aanhang op internet) in Nederland geeft. Maar het lijkt er, vanaf hier bezien, op dat de PVV met zulke zieligdoenerij wegkomt, terwijl ze zelf het liefst alle allochtonen (letterlijk en figuurlijk) de hoek in trappen als er iets misdaan wordt door een gekleurde medemens. Het lijkt er op dat niemand in NL daar een vlijmscherp tegengif tegen heeft. Iedereen knikt maar braaf dat het inderdaad niet de schuld van Wilders is, dat hij niet verantwoordelijk is en dat hij mag zeggen wat hij wil (overigens, iedereen die beweert dat je alles mag zeggen omdat woorden geen kwaad kunnen zou eens meten kijken naar een wetenschappelijk onderzoek/documentaire op youtube, genaamd  “a gril like me”. De gevolgen van decennia negatief praten over zwarten in Amerika heeft miljoenen levens van miljoenen zwarte kinderen in Amerika verwoest. Dus ons staat nog wat te wachten, zoveel beschadigde allochtone kinderen...alleen omdat mijnheer Wilders perse wil “zeggen wat hij denkt”). Maar Amerika heeft wat Nederland ontbeert...elke avond Jon Stewart. Een nieuwsshow annex commentaar op hypocriete nieuwsmakers, journalisten en politici. En helemaal het soort zoals de hypocriete PVV club zou in zijn handen vermorzeld worden. Jon Stewart is razend populair en heeft veel kijkers (en daarmee invloed).

Kijk hoe hij de vloer aanveegt met de Christenen die nu klagen dat de Deense-killer zomaar een Christen werd genoemd.

Ik wil een Jon Stewart voor Nederland............Overigens is het nieuws over Denemarken hier al weer gaan liggen....en als ik het internet in NL bekijk is de hoos ook bij jullie al weer gaan liggen. Ach wat maakt het ook uit...zoals een PVV blogger op internet zo wijs uitkraamde: “het zijn maar jonge socialisten....”

Welterusten NL slaap zacht.

Recept van de dag

Pozole

- 1 kilogram varkensvlees schouder

- 1 blik hominy, (witte mais, gewone mais kan als vervanger)

- 5 teen knoflook

- 2 theelepel komijn

- 2 theelepel zout

- 6 kopje bouillon

- witte kool, versnipperd

- ui, fijngehakt

- radijs, in dunne plakjes

- limoen, in partjes gesneden

- avocado, in blokjes gesneden

- koriander, gehakt

- oregano, gedroogde

- Chile Piquin, gemalen (is een hete chili peper)

1. Voeg het varkensvlees, hominy, knoflook, komijn, zout en bouillon in een grote pan. Breng aan de kook op een matig hoog vuur en doe dan het vuur laag en sudderen gedurende 2 uur, of tot het vlees zeer mals is.

2. Haal de pan van het vuur. Neem het vlees uit pan en zet het apart om af te koelen. Verwijder het vlees van de botten en versnipper het met je handen.Doe het vlees terug in de pan en laat nog 10 tot 15 minuten pruttelen.

3. Voeg kruiden toe en serveer met kommetjes van uw keus van de garnituren.

[1] Big Sky Cafe, 1121 Broad Street, San Luis Obispo, CA 93401 (****-)