California Girls (by David Lee Roth)

20 juli 2011 - Paso Robles, Verenigde Staten

Vandaag gebruik gemaakt van een bijzonder natuurlijk fenomeen. In Cayucos bleef de mist hangen en stagneerde het kwik op 17 graden. We hebben ons laten aanleunen (door de wetsuitverkoper, dus niet helemaal onverdacht en objectief) dat er dit jaar een sterke zeestroming is vanuit Alaska, waardoor het water, en dus ook de kust van California, nogal fris is. Nou klopt dat laatste wel, want het is bijna alle dagen vanaf 10 uur strak blauw en de zon staat hoog in de hemel, maar het zweet gutst nog niet gelijk onder onze harige oksels vandaan. Met een graad of 20 hebben we het maximale hier wel gehad. Lekker weer, daar niet van, maar op één of andere manier verwacht je hier midden zomer warmere temperaturen. De ijsklontjes in Alaska zijn dus de schuldige.

Maar als je dan een klein beetje weg gaat van de ijsklontjes....wordt het snel warmer. Vandaag zijn we naar Paso Robles gereden, rijdend 40 kilometer (hemelsbreed misschien 30 kilometer) hier vandaan. We hadden onze vestjes nog meegenomen, want Cayucos was mistig en fris...maar Paso Robles was 20 graden warmer! Daar kwam het kwik dus tot 37 graden. Lekker weer voor een zwembadje, zeg ik....dus dat hebben we gedaan: Ravine waterpark, met namen als Anaconda, Viper, Kickback Kreek, Tadpool, Kamikaze, Vertigo, & Calypso Bay Wave Pool voor hun glijbanen.

Het park was redelijk druk met bezoekers, maar nog opvallender, het park werd bevolkt door een rood schaars gekleed volkje van Lifeguards. Meneer Ravine had wat “Paso Dudes” en een heel blik “California Girls” in knalrode strakke hoog uitgesneden badpakjes en stoere laaghangende rode zwemshorts gestoken, ze allemaal een rood fluitje gegeven, een rode zonneklep met opschrift “Ravine” kado gedaan, een kontdrager voor een rode waterfles, zonnebrand, een piepklein rood EHBO-pakketje omgegespt en een knalrode reddingsstaaf van anderhalve meter in de handen gedrukt. Het park was er bezaaid mee.

Als ware het een militaire operatie, zo strak werden de aflossingen geregeld en zo concensieus vatten zij hun taak op. Zo liep langs de waterkant bij ons hekje telkens een guard in stevige sprint een meter of 4, stopte dan, draaide zijn lichaam naar het water, maakte met zijn hoofd een streepbeweging langs de ene kant, deed datzelfde naar de andere kant en maakte een korte streepbeweging naar het kruisende bad. Vervolgens liep de guard weer 4 meter verder en herhaalde de beweging. Na drie stukken van 4 meter draaide de guard zich en herhaalde het ritueel in omgekeerde richting. Dat ging onophoudelijk zo door.

Het moet ons waarschijnlijk een veilig gevoel geven: “nee de dames en heren verslappen de aandacht niet, ze houden alles in de gaten, er is goed over nagedacht, er wordt niks gemist, er liggen geen dode kleuters in het water.”

Maar het ziet er allemaal zo banaal en mechanisch uit dat het vooral (bij mij) op de lachspieren werkt. Ik wordt zelfs een beetje nervues van een dribbelelende huppelku. voor mijn neus. Ik word dan gewoon benieuwd hoe die cursus “Guard of Ravine” eruit ziet en welk onzinverhaal de cursusleider ophoudt om dit ritueel uit te leggen. Het zal wel een verzekeringskwestie zijn (zag iets soortgelijks 5 jaar geleden ook al eens in een Canadees pretpark).

Een andere trend was nog bonter. Er werd door een familie een feestje gevierd. De hele familie was voorzien van waterdichte portofoons. Zo waren ze altijd voor elkaar bereikbaar. Maar ik had telkens het gevoel dat ik het bad, de glijbaan of de tube-rivier deelde met enkele geheimagenten van de Amerikaanse Marine. Wat een onnozel gedoe zeg.

Maar goed en wel, wij hadden het leuk en we hebben weer lekker gespetterd.

Morgen komt Peyton de hele dag spelen....Robbies Amerikaanse penvriendinnetje.

Recept van de dag

T-bone on BBQ

• 2 T-bone steaks
  • 2 tenen knoflook
  • 1 limoen; sap en rasp
  • 2 eetlepels oregano
  • 1 theelepel honing
  • 4 eetlepels honing
  1. Meng alle ingrediënten. Kerf de vetrand van het vlees regelmatig in en laat vlees in marinade 2 uur marineren. BBQ het vlees in ca 10 minuten licht rosé.
  2. Laat het 5 minuten in aluminiumfolie rusten.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade