Just Give Me One Good Reason (by Mink DeVille)

29 juni 2011 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Ja, wat nu nog te zeggen over Las Vegas. Las Vegas is misschien wel de stad van de waarom-vraag:

• Waarom wil je een achtbaan in een hotel-lobby bouwen
  • Waarom mag Barry Manilow nog steeds volle zalen trekken
  • Waarom hebben zijn kleinkinderen niet tegen die kleine dikke opa gezegd dat een zwart T-shirt met oranje opschrift HOOTERS niet echt bij zijn leeftijd past
  • Waarom wil een Japanse schone van 23 jaar op haar trouwdag, in haar trouwjurk, 2 uur shoppen in een warenhuis waar 4 etages louter spullen worden verkocht met afbeeldingen van M&M’s (Erica raakte ontroerd door de combinatie van liefde, sneuheid, oprechte vrolijkheid en het optimisme van het kersverse koppel)
  • Waarom laten mensen zich aan barretjes zuurstof verkopen
  • Waarom zou ik me met water laten masseren terwijl ik mijn kleren aanhoud (en niet eens nat word)
  • Waarom is Circus Circus nog open terwijl het totale pand een jaren 70 sfeer (en geur) uitstraalt die nooit meer goed komt
  • Waarom heeft een moeder van 3 kinderen met het figuur van 1,2,3,4,5,6,7,8,9…..Tineke deze ochtend bedacht dat ze haar Hustler T-shirt weer eens aan zou doen (ook nog eens bij de spijkerbroek met taille-elastiek ingepropt heeft)
  • Waarom heeft niemand Vegas-architecten uitgelegd dat een Piramide naast een sprookjesboekkasteel een heel koddig gezicht is
  • Waarom denken vrouwen met siliconenborsten dat ze na 19.00 uur bijna alle kledij van zich af moeten gooien zodat onmiddellijk duidelijk is dat zij hun prachtfiguur aan dokter snij-graag en de portemonnee van hun te rijke en oude man te danken hebben
  • Waarom hebben de mannen van vrouwen met siliconenborsten altijd zo’n tevreden glimlach om hun mond
  • Waarom hebben bewakings-dienstmedewerkers hier meer badges dan de officiële politie
  • Waarom gooien mensen hun hele vermogen in slot-machines om een spuuglelijke motor te winnen
  • Waarom denken mannen van 50 met borsten dat het bij 45 graden aantrekkelijk is als zij een hemdje dragen met heel grote mouwgaten en opschriften over “Hookers in Las Vegas”
  • Waarom denken vies uitziende kleine Mexicanen dat ik geïnteresseerd ben in een goedkope dame van lichte zeden (die binnen 10 minuten bij mij kan zijn om mij de avond van mijn leven te bezorgen en dat allemaal voor 20% minder dan andere mannen......)
  • Waarom kopen 2 volwassenen een armbandje van 40 doller zodat zij de hele dag gratis in overdekte kinderattracties kunnen
  • Waarom vertelt niemand vrouwen boven de 55 dat het in bikini paraderen door de lobby van een Las Vegas Hotel wel blikken trekt, maar niet op een manier die ze zou hebben getrokken 30 jaar geleden
  • Waarom denkt iemand dat hij mooi gekleed gaat als ze het zo juist aangeschafte strapless jurkje met opschrift “welkom in Las Vegas, Nevada” diezelfde avond in Las Vegas Nevada nog aantrekt
  • Waarom was het spijkerbroekje van de dame met cowboyhoed en decolleté die ons bediende in het “Coyote Ugly”-achtige restaurant[1] zo kort afgeknipt dat Be en ik het nog warmer kregen dan de 45 graden die het buiten al was
  • Waarom maak je een monorail die uitkomt in de voeten van een betonnen Sfinx
  • Waarom vinden ze Celine Dion hier zo leuk
  • Waarom is alles zo smakeloos, behalve de muziek uit de boxen in alle gebouwen
  • Waarom is iemand geïnteresseerd in een beeldje van 3 M&M’s van 425 dollar
  • Waarom staan bij alle kinder-kermisattracties bejaarde Chinezen zonder beheersing van de Engels taal in de bediening (en kunnen dus op geen enkele wijze Robbie uitleggen hoe een spel werkt)
  • Waarom zou je een metershoog Vrijheidsbeeld van snoepjes in je winkel zetten
  • Waarom wil een vrouw van 175 kg achter een rollator perse de trap op naar de verdieping waar voornamelijk aan ballengooien, pijltjes werpen, eendjes vangen en ringgooien wordt gedaan
  • Waarom is er een busdienst op de Strip voor 7 dollar, die vervolgens met alle auto’s gewoon in de file staat waardoor lopen sneller gaat dan de bus
  • Waarom denken stoere jongens dat ze nog stoerder worden als ze met een glas van een meter lang met een enorm rietje gevuld met Margarita over straat lopen
  • Waarom is het leuk dat er in dit land naast een Vrijheidsbeeld in New York ook een (nep-)vrijheidsbeeld in een Nep New York is gebouwd
  • Waarom worden er nog steeds enorme hotels gebouwd terwijl het toch crisis is
  • Waarom verzint iemand dat je een achtbaan ook kunt bouwen op een toren van 500 meter hoog
  • Waarom weigert het personeel van Caesar Palace niet elke dag om die belachelijke Romeinse kostuums aan te trekken
  • Waarom bouwen ze een Disney voor Volwassenen midden in de woestijn waar het bijna altijd te heet is
  • Waarom ben ik nooit op het idee gekomen van een honden-wasmachine
  • Waarom denkt men dat het net zo gezellig wordt als je de Eiffeltoren op ware grootte nabouwt
  • Waarom lopen meisjes van 25 jaar met 35 kilo te veel om het lijf, in jurkjes die slechts verwijderd kunnen worden met een setje bandenlichters, met een sjerp om waarop staat dat ze in 2009 Miss-huppelepup in Kentucky zijn geweest
  • Waarom gebruiken alle Casino’s nog steeds gloeilampen

U begrijpt, het is de stad van de verwondering. En de enige manier om van Vegas te genieten is je vooral niet af te vragen waarom...het is er en da’s leuk genoeg. Leipe stad, gore stad, mooie stad, dolle stad en vooral volle stad. Enorm leuk om eens in de 20 jaar in onder te dompelen....

Recept van de dag

• 1 kop room, erg koud
  • vanille
  • 2 eetlepel poedersuiker
  • 1 doosje aardbeien, gesneden
  1. Verwarm de over op 180 graden..
  2. Meng bloem, 3 eetlepels suiker, bakpoeder en zout in keukenmachine met messen. Boter erdoor mengen tot een kruimelig meel ontstaat.
  3. In een kleine kom het losgeklopte ei mengen met de melk. Voeg toe aan het bloemmengsel en meng met een rubberen spatel tot het grote klonten gaat vormen. Leg het mengsel op een met bloem bestoven werkvlak en kneed het lichtjes tot het deeg samenkomt.
  4. Rol het deeg uit tot een plaat van circa 2 centimeter dik. Steek koekjes uit het deeg. Besprenkel de koekjes met de resterende suiker.
  5. Bak totdat de Shortcakes goudbruin zijn (ongeveer 12 tot 14 minuten). Laat ze afkoelen.
  6. Slagroom stijf slaan met suiker en vanille.
  7. Leg de aardbeien op de shortcake, slagroom er op en bovenop nog een shortcake leggen. Bestuiven met poedersuiker.

[1] Gilley’s Saloon, Dance Hall & BBQ, Treasure Island Hotel & Casino, 3300 S. Las Vegas Bouleverd, Las Vegas, NC 89109