Peggy Sue (by Buddy Holly)

1 juli 2011 - Yermo, Verenigde Staten

Van Las Vegas naar Long Beach/LA. Lange rit door de woestijn die helemaal goed gemaakt werd door Peggy Sue halverwege de rit.

Midden in de woestijn op weg naar Las Vegas verschijnen tientallen mega-borden langs de weg die je wijzen op de Peggy Sue Diner. Borden van 25 bij 10 meter staan eenzaam in het zand van het woestijnlandschap. Eenmaal de snelweg afgedraaid en de auto geparkeerd hebbende op het hobbelige parkeerplaatsje, blijkt Peggy Sue[1] een echte jaren vijftig diner, inclusief een enorme Wurlitzer als ingang. Binnen is het veel chroom, formica, plastic en attributen die je terug brengen naar de fifties. Een gezellige ouderwetse jaren 50 diner, met Dino-tuintje.

Serveersters lopen met grote glimmende dienbladen vol hamburgers, frieten en taart. De dames zijn gekleed in een lichtblauw kostuumpje met witte schorten. En op hun hoofd prijkt een leuk blauw met wit stoffen kroontje. En het moet gezegd, het eten was simpel, maar o zo lekker.

Daarna werd de reis vervolgd richting Long Beach. Volgens de kaart zou daar een RV park moeten zijn. Niet te ver van de zus van Michelle (waar we de huissleutel voor ons volgende huis moesten halen), niet te ver van de camperverhuurder en niet te ver van de autoverhuurder.

De kampeerplek bleek een platgeasfalteerde RV standplaats[2] te zijn met voornamelijk vaste zomer-bewoners. Er was nog wel een plekje voor ons, maar onder geen beding mochten we de tent opzetten: ‘NO TENTS!!!!”.

Dus dat werd die nacht alle mogelijke dekens op de grond om nog 1 nachtje in de camper de slapen. Voor het eerst en het laatst met z’n allen in één camper. Robbie en Erica boven de bestuurderscabine, Bé en Anneke in het tweepersoonsbed en ik op de grond tussen de bestuurdersstoelen en het keukentje.

Recept van de dag

Onion Rings

• 2 gele uien
  • 3/4 kopje bloem
  • 2 theelepel bakpoeder
  • 3 grote eieren
  • 1,5 kopje droge broodkruimels, bij voorkeur volkoren (zie opmerking)
  • 1 eetlepel cajunkruiden
  • olie
  1. Oven op 200 graden voorverwarmen. Wrijf bakplaat met olie in.
  2. Snij uien in dikke plakken en maak de ringen los. Zet ze in een kom koud water. Meng bloem en bakpoeder. Klop de eieren en meng het paneermeel met de kruiden.
  3. Uitgelekte uiringen door de bloem, het ei en de paneermeel halen en op de bakplaat leggen. Bak ze in 10 minuten goudbruin.

[1] Peggy Sue’s 50’s Diner, 35654 Yermo Road, Yermo, CA 92398

[2] Golden Shore RV Resort, 101 Golden Shore, Long Beach, CA 90802