I Do (J. Geils Band)

4 augustus 2017 - Fort Collins, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag aandacht voor de Sign Shaker. Hij viel ons al een paar keer op op College Av., de grote doorgaande weg richting centrum. Er staan er een paar, maar niemand zo goed als Tim.Tim dancing

Een Sign Shaker is iemand die een reclamebord voor een lokale ondernemer vasthoudt langs de weg en daarmee zwaait om de aandacht te trekken. Waarschijnlijk op plekken waar reclameborden niet mogen, of misschien is dit wel effectiever gebleken. Meestal worden die borden vastgehouden door mensen waarvan je inschat Timdat ze niet behoren tot de kroon der natie. Meestal gaat het om aanbiedingen, etenswaar, grote uitverkopen of iets dergelijks. Maar Tim valt wel heel erg op en is heel speciaal. Met een reclamebord in de hand, koptelefoon op, maakt hij de meest waanzinnige moves. Hij dans, haalt capriolen uit met zijn reclamebord, trekt aandacht van automobilisten en lijkt er helemaal in op te gaan in zijn job. Eindeloos gaat hij door, de hele dag. En Tim is zelfs “getransfeerd” door een lokale verfhandel. Hij was ooit werkzaam voor een firma uit Denver, maar Fort Collins heeft hem opgekocht.

En hoewel er langs de weg wel meer Sign Shakers staan en sommige ook proberen Tim naar de kroon te steken....Tim blijft onze favoriet.

Tim is zo beroemd dat hij zelfs een eigen “Story of” heeft op YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=G2qjLe-4I1k).

Maar goed , hij viel ons vandaag weer op opweg naar Reservoir Ridge Natural Area. Een mooi natuurgebiedje tegen Fort Collins aangeplakt. We hadden er al eens een stukje doorheen gefietst, maar de heuvels oplopen leek ons nog leuker. Wel een beetje sneu dat wij Reservoir 2dachten met onze hike al een aardige prestatie neer te zetten, terwijl je dan voorbij gerend wordt door joggers die dezelfde route rennend afleggen.Reservoir

Na de hike nog even Old Town in. Cadeautje gescoord voor de Olsens voor hun fijne ruilhuis de afgelopen 14 dagen. En we konden het niet laten, toch nog even bij Lucile’s een lekker Cajun lunch halen (dit keer Rice & Beans, Cornbread en Gumbo). LucilleWe werden hartelijke onthaald door de “lovely hostes” (de benaming die ze krijgt van haar eigen collega’s): “Oh you’re back!! So nice to see you Dutch people again, Danke Schön”. De "Lovely hostes" blijft ons maar demonstreren hoe goed Duits ze spreekt. We laten haar in haar waan. Vast lief bedoeld. En het eten was weer top.

Vanavond nog even naar wat lokale Rock &Roll sterren gekeken op het centrale pleintje. De zanger dacht dat hij een mengeling was tussen Mick Jagger, Peter Wolf en Madonna. Onrustig dansend over het kleine podium (en soms het hele plein) zong hij nog wel een aardig deuntje Rock weg.

Old TownHet is hier bijna elke avond raak met gratis livemuziek buiten En elke keer weer slepen de Amerikanen hun tuinstoelen mee om rustig met een potje bier te genieten van de muziek. Wel grappig want het is een echte bierstad, maar bier drinken op straat of überhaupt buiten is uit den boze. Maar vanavond op het plein mag je zomaar buiten een Odell biertje drinken, mits.......mits je achter de getrokken lijnen blijft. Bij de lijn staat een bewaker nauwkeurig te controleren of je toch niet stiekem een biertje meesnoept naar de rest van de straten.

Morgen ons laatste volle dagje Fort Collins. Beetje verliefd geworden op het plekje...toch wel. Yes I Do.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Caroliene:
    5 augustus 2017
    Alweer een plek om verliefd op te worden, waar moet je nou straks gaan wonen. Heel veel plezier op de rest van de road trip.